четвъртък, 16 февруари 2012 г.

Представяне на любовта

Любовта е издръжлива, тя е търпелива и е учтива; любовта никога не завижда и не е преизпълнена с ревност... /І КОРИНТЯНИ 13:4/ (според Разширената Библия)

Какво представлява тази Божествена любов?
Кои са характеристиките й? Те са описани в І Коринтяни 13. Гръцката дума за божествената любов, която се описва тук е “агапе.” Най-предпочитаният от мен превод, който описва тази любов е Разширената Библия. Мисля, че всеки християнин трябва да чете, ако не всеки ден, то поне през няколко дни Разширения превод на І Коринтяни 13 и да го практикува! Нека да разгледаме текста, започвайки със стиха: “Любовта е издръжлива, тя е търпелива и учтива...” Много хора са издръжливи - но не са много учтиви, докато правят това! Те страдат
поради хора и обстоятелства просто от задължение. Една съпруга може да търпи съпруга си, макар и да страда. При това обаче тя не се държи особено мило спрямо него (и обратно). “Любовта никога не завижда и не е преизпълнена с ревност...” Естествената човешка любов е вид любов, която е преизпълнена с ревност. Божията любов не е ревнива.

Изповед: Аз съм човек на любовта. Затова аз съм издръжлив, търпелив и учтив. Никога не завиждам и не съм изпълнен с ревност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар